Länge sedan.

Hej Hej Hej!

Det var inte igår. Det ber jag om ursäkt för. Det har liksom bara inte blivit av.

Vi har iaf. kommit en bra bit på vägen. Det har hänt mycket nu.




Först var det midsommar. Det gav oss kraft och livsglädje, vilket som behövs när
man renoverar båt.



Här ska jag precis lägga mig till rätta för att skrapa bottenskrovet. Mer om det
senare!



Oskar har ägnat sig åt slipning ett bra tag nu. Då är det bra med en dammsugare.
Annars får man så mycket skit i näsan och det kan lätt bli till ett heltidsjobb, att plocka ut 
Honduras ur näsan.



Vi har tagit bort ytligare lite delar från akterspegeln. Vi har en ny lösning på
hur vi kan byta ut den! 



Snart ska vi måla kölsvinet. Då är det alltid bra att bensina det först innan
målning.



Jag vet inte vad Oskar gör men här har vi honom iaf.


 

Detta har jag ägnat mig åt de senaste fem gångerna kanske. Vilket jobb!
Men ändå gillar jag det på något sätt. Ligga på rygg, ta det lite lugnt, lyssna 
på musiken och skrapa lite. 
Jag kan iaf. säga att jag har aldrig tänkt på döden så många gånger som när jag
ligger under båten och skrapar. Tänk er. 1.5 ton bara 15 cm från näsan, en luftpistol
som blåser ut Satans varm luft som studsar mot båten och tillbaka på mig. Och en
stressad Oskar som hoppar omkring i båten som gungar fram och tillbaka varje
gång Oskar byter sida där uppe i friheten.
Med döden kan man leka men inte med livet, Det leve, HURRA
 


Mellan varje spant har Oskar slipat. Detta ska vi sedan måla i vitt. Spanten ska 
målas mörka.



Oskar är ordningens man.



Efter maten kommer jag inte in igen. Så tight är det.


   
Vi tar raster då och då. Skönt att sitta i solen då.



Efter ett skrappass under båten ser man ut som pippi-långstrump.
Det kliar kan jag säga!



Den söndagen vilade vi.
Den söndagen brände jag sönder min axlar.



Nu vill Oskar och jag att ni följer våran blogg som aldrig förr.


V.28 Blir det Halmstad för hela slanten. Där ska vi vila upp oss inför sensommarens renoveringar.







Kommentarer
Postat av: Oskar

hehe, bra Kalle, mycket trevligt inlägg:)

2009-07-01 @ 09:32:02
Postat av: Henrik

Hej hej !



Nu drar vi på båtsemester i 3 veckor.



Jag skall tänka på Er när jag har vinden i håret och vågorna kluckar mot skrovet.

Lite så där gött vet la du!



Ha en bra sommar!

2009-07-03 @ 11:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0