Inköp + Söndag

Sådärja, måndag.

Igår var vi ute vid båten. Riktigt härligt var det, lugnt och skönt.
Oskar slipade och skrapade mellan spanten.  Jag tog bort dåliga plugg så att vi kan sätta dit nya och jag skrapade botten en liten stund.  Lars (Oskars bror) har kommit hem från studierna, även han var ute vid båten!

I fredags så besökte vi glasmästaren på Råda Glasmästeri. Där hämtade vi de runda glasen till ruffen som vi hade beställt av Henrik. Kanonfina blev dom.
Vi besökte även Claessons Trätjära. Där köpte vi allt flytade som vi behöver + lite till. Högblank lack, matt lack, grå linoljefärg till insidan skrov, primer, bottenfärg, rå linolja, kokt linolja, etan, snöre kopparnit och zinknit. 7000:- gick det kalaset på.






Full fart på Claessons Trätjära.



Här har vi det hele.







Här i ligger våra finfina glas packade!



Motorn plockade vi ju bort förra gången!



Lars och Palle monterade motorn på stativet. Känns riktigt bra att ha den ute ur båten!



Nöjd!



Här flödar kärleken förstår ni!



Så här ser våra pluggar ut som vi beställde. Kanonfina!



Lars och jag skrapar bort färg. Jag tycker det är härligt att liga under båten och tänka
för sig själv. Men själva skrapandet i sig börjar bli lite tjööötigt nu!



Vi lånade en 125mm slip som passade perfekt mellan spanten.




Nu åker Oskar den lille gottegrisen till Larnaca i en vecka. Men jag ska försöka vara ute vid båten en del.
Kan hända att bloggen är dåligt uppdaterad under denna vecka. Men jag ska försöka!

Hadetgottnu.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Tjena !



En får tacke för den fina reklamen, som Ni ger mig på denna sida.



Med allt detta material så är det bara att köra så det ryker!

Lycka till !

2009-06-09 @ 17:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0