Söndag i Hökerum

Så där ja. I söndags morse tänkte vi "jah, äntligen söndag!!!".
Vi åkte ut till Hökerum och började renoveringsprocessen igen.

I lördags var vi i GBG på bio, vi har faktiskt ett vanligt liv också, det viste ni va? Innan bion satt vi på en uteservering (även efter bion) och drack öl och vin. Detta är viktigt för att söndagen ska bli 100% effektiv! Vilket den också blev.






Oskar och Stina.



Bengan (mest förfriskad av oss alla) och jag.



Fredrik.



Jag började dagen med att ta bort alla nitar som håller fast borden som ska bytas.
Vad tycker ni om mina öronproppar? Hopknycklad avfallspåse använde jag!




3510x156x14mm ska det nya bordet vara Fint utsågat va?
Den närmaste spanten är i stål, bara på en äkta C.G Pettersson.



Oskar började med att slipa skrovet utvändigt. FY FAN va snyggt det blir, ser ni skillnaden?



Kafferast ca 15 min efter att vi anlänt till Hökerum.



Vi hittade mera bord som var dåliga. Inga konstigheter alls.



Där har vi honom. Båtsmurfen!
Ska försöka förklara vart detta kortet är taget:
Om ni kolla på föregående bild. Hela hans kropp förutom huvudet befinner sig i ruffen.
Från det fina ögat som jag har målat och framåt är det ett tomrum. Där stack han
in huvudet. Så jag stack in kameran i hålet som vi hade sågat upp (vi sågade inte
upp bara för att ta kortet) och tryckte av.
I detta fann vi något mycket roligt.




På tisdag kör vi vidare. Ska bli skoj.

Kommentarer
Postat av: Martina

Kafferaster är viktiga...

Det är kul att följa er!

Du gör dig bra på kort lillebror =)



/Martina.

2009-04-06 @ 19:50:37
Postat av: Lars

Bengtsen i brillor är väl ändå en av huvudattraktionerna i detta inlägg? Lite ovanligt nästan att karln inte lyckas se intelligent ut i brillor ens? ;-)

2009-04-06 @ 22:58:34
Postat av: oskar

Hehe, gillar ditt inlägg om Bengtzzon. när skall du komma hem och arbeta?

2009-04-07 @ 07:07:13
Postat av: Jonny

Vad taskig du är Larsa! Personligen finner jag denna bild på bengan vara synnerligen talande och den säger tydligt: "Fan gubbar nu drar vi till 7/11 och köper en kaffe"



Vad snyggt det blev med ögat på båten! nästan så ni kan ha det där på riktigt sedan och grymt vad fin hin blir efter lite slipning. Hon är väl som många andra tjejer, ju mer man skräp man slipar bort ju vackrare blir hon...

2009-04-07 @ 19:12:04
Postat av: Kalle.

haha precis jonny.

Fast sen ska vi ju sminka henne igen. Tänk om man kunde köra med henne obehandlad!

2009-04-07 @ 22:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0